A társaság:
Magyarországon bejegyzett, a Magyar Nemzeti Bank által felügyelt biztosító részvénytársaság.>
Tevékenységi engedély száma: H-EN-II-130/2016.
A termék:
GB342 JELŰ SIMPLE
AUTÓMENTÉS BIZTOSÍTÁS
A termékre vonatkozó teljes körű tájékoztatás a GB342 jelű Simple Autómentés biztosítás szerződési feltételek és ügyféltájékoztatóban található.
Milyen típusú biztosításról van szó?
A
GB342 jelű Simple Autómentés biztosítás keretében a biztosító asszisztenciabiztosítási védelmet kínál, azaz helyszíni segítségnyújtást és
közúti mentést biztosít a biztosított gépjármű és
annak utasai részére.
A biztosító bizonyos feltételek fennállása esetén nem teljesít
szolgáltatást a következő biztosítási események vonatkozásában:
A biztosító bizonyos feltételek fennállása esetén csak korlátozott szolgáltatást teljesít a következő biztosítási események vonatkozásában:
A biztosított a kár megelőzése érdekében az adott helyzetben
általában elvárható magatartást köteles tanúsítani.
Kár bekövetkezése, bejelentése esetén felmerülő kötelezettségek:
– A balesetet
vagy műszaki meghibásodást haladéktalanul, de
legkésőbb az eseménytől számított 6 órán belül jelenteni kell a
Gépjármű Asszisztenciavonalon.
– A biztosítási szolgáltatást a Gépjármű Asszisztenciavonalon előre
egyezetetett módon kell igénybe venni.
Díjfizetési kötelezettség.
A biztosítási szerződés csoportos biztosítás keretében jön létre.
Az egyszeri díjat a csoportos biztosítási szerződéshez
csatlakozáskor kell megfizetni a Simple Rendszerben.
A biztosítási időszak a csoportos biztosítási szerződéshez
csatlakozás napját követő második nap 0. órától kezdődik és 365
napig tart. Amennyiben a biztosított a csoportos szerződéshez
való csatlakozást megelőzően 24 órán belül vásárolt E-matricát,
abban az esetben a kockázatviselés a csoportos biztosítási
szerződéshez csatlakozás időpontjában kezdődik, és 365 napig tart.
A biztosítási jogviszony a biztosítási időszak lejártát követően
automatikusan megszűnik.
A biztosított a rá vonatkozóan létrejött biztosítási jogviszonyt a
szerződő által küldött írásbeli
visszaigazolás kézhezvételétől
számított 14 (tizennégy) napos határidőn belül a Simple
Rendszerben feltüntetett elérhetőségeken azonnali hatállyal
felmondhatja, amennyiben a csoportos biztosítási szerződéshez
való csatlakozás és a
felmondás között nem történt
szolgáltatásnyújtás.
Groupama Biztosító Zrt. – 1146 Budapest, Erzsébet királyné útja 1/C
Nyomtatványszám: 13955/5 – Hatályos 2023. augusztus 2-ától.
A jelen biztosítási szerződési feltételek – ellenkező szerződéses kikötések hiányában – a Groupama Biztosító Zrt. (székhelye: 1146 Budapest, Erzsébet királyné útja 1/C, a Fővárosi Törvényszék Cégbíróságán Cg.
01-10-041071 cégjegyzékszámon bejegyezve; továbbiakban: biztosító) és az OTP Mobil Szolgáltató Kft. (székhelye: 1138 Budapest, Váci út 135-139. B. épület, 5.em, a Fővárosi Törvényszék Cégbíróságán Cg. 01-09-174466 cégjegyzékszámon
bejegyezve; továbbiakban: szerződő) között létrejött csoportos biztosítási szerződésre (továbbiakban: csoportos biztosítási szerződés) érvényesek.
A biztosító a szerződő mobileszközökre
kifejlesztett, mobileszközökön működő mobilapplikációk útján üzemelő, mobilvásárlást lehetővé tevő információtechnológiai rendszerében (továbbiakban: Simple Rendszer vagy Simple alkalmazás) regisztrált gépjárművek jogszerű használója
részére külön biztosítási díj megfizetése ellenében asszisztenciaszolgáltatást nyújt a Europ Assistance Magyarország Kft. (székhelye: 1132 Budapest, Váci út 36-38., a Fővárosi Törvényszék Cégbíróságán Cg.
01-09-565790 cégjegyzékszámon bejegyezve; továbbiakban: szerződéses partner) szerződött asszisztenciapartnerén keresztül.
A biztosítási tartamon belül a biztosítási fedezet abban az esetben jön létre, ha a gépjárműre vonatkozóan a Simple Rendszeren keresztül a csoportos biztosítási szerződéshez csatlakozik a gépjármű üzemben tartója,
tulajdonosa vagy a gépjármű jogszerű használója. A biztosítási időszak egy év.
A csoportos biztosítási szerződés alanyai a szerződő, a biztosított és a biztosító.
2.1. Biztosító
A biztosító – a Groupama Biztosító Zrt. – a biztosítási díj ellenében a biztosítási
kockázatot vállalja, és a vonatkozó biztosítási feltételekben meghatározott szolgáltatás teljesítésére kötelezettséget vállal.
2.2. Szerződő
A szerződő az OTP Mobil Szolgáltató Kft.,
amely a biztosítóval a csoportos biztosítási szerződést megköti, és a csoportos biztosítási szerződéssel kapcsolatos jognyilatkozatokat megteszi, valamint a csoportos biztosítás díját a
biztosítónak megfizeti. A szerződő a csoportos biztosítási szerződés tartama alatt a hozzá intézett nyilatkozatokról és a szerződésben bekövetkezett változásokról a biztosítottat köteles tájékoztatni.
2.3. Biztosított
Biztosított
a csoportos biztosítási szerződéshez a Simple Rendszeren keresztül csatlakozó természetes vagy jogi személy, aki a biztosítási díjat megfizeti a szerződőnek a biztosítandó gépjármű vonatkozásában.
Biztosítottnak
minősülnek továbbá a gépjármű jogszerű használói és a biztosított gépjárműben utazó személyek maximum a gyártó által előírt, a gépjárműben szállítható személyek létszámáig.
3.1. A csoportos biztosítási szerződés a szerződő és a biztosító között írásban jött létre.
3.2. A szerződő ügyfele biztosítottként a szerződő által működtetett
Simple Rendszeren keresztül tett csatlakozási nyilatkozattal csatlakozhat a csoportos biztosítási szerződéshez.
3.3. A csoportos biztosítási szerződés egyidejűleg több biztosítottra vonatkozhat,
amelyhez a biztosítottak hozzájárulásukkal, azaz az általuk tett csatlakozási nyilatkozat megtételével egyénileg csatlakoznak.
3.4. A csatlakozási nyilatkozat megtétele esetén a szerződő elektronikus
levélben írásbeli visszaigazolást küld a biztosított részére arról, hogy a biztosított nyilatkozata alapján a biztosító kockázatviselése a biztosítottra kiterjed (a továbbiakban: írásbeli visszaigazolás).
3.5. A
biztosított a biztosítási időszak lejártát követően újra csatlakozhat a csoportos biztosítási szerződéshez, de ehhez minden alkalommal külön csatlakozási nyilatkozatot kell tennie.
3.6. A
biztosított a csoportos biztosítási szerződéshez kizárólag biztosítotti minőségben csatlakozhat, a biztosítottat nem illeti meg a szerződői minőségben történő belépés joga.
3.7. A biztosított
a csatlakozási nyilatkozat megtételekor kijelenti, hogy
3.8. A biztosító a biztosítottnak a csatlakozási nyilatkozatban tett nyilatkozatait a közlési kötelezettség teljesítésének tekinti, melyre így a közlési kötelezettségre vonatkozó szabályok alkalmazandók.
4.1. A csoportos biztosítási szerződés díjának megfizetésére, valamint a csoportos biztosítási szerződéssel kapcsolatos megfelelő jognyilatkozatok megtételére a szerződő köteles.
4.2. A
csoportos biztosítási szerződés díját a szerződő fizeti meg a biztosító részére. A biztosító részére megfizetett biztosítási díjnak legfeljebb a biztosítottra jutó arányos részét a szerződő – a biztosított
által a csatlakozási nyilatkozatban adott felhatalmazás alapján – áthárítja a biztosítottra.
A biztosított a Simple Rendszeren keresztül igényelhet számlát, melyet a szerződő elektronikus úton küld meg részére.
4.3. A
szerződő és a biztosított köteles közlési kötelezettségének eleget tenni, valamint a biztosító által feltett, a biztosítás szempontjából szükséges kérdéseket a valóságnak megfelelően és teljeskörűen
megválaszolni.
4.4. A közlési kötelezettség abban áll, hogy a szerződő és a biztosított köteles a biztosítás elvállalása szempontjából minden olyan lényeges körülményt, adatot a biztosítóval
közölni, amelyeket ismert vagy ismernie kellett.
A biztosító által feltett kérdésekre adott, a valóságnak megfelelő válaszokkal a szerződő és a biztosított közlési kötelezettségének eleget tesz.
4.5. A szerződő és a biztosított köteles a lényeges körülmények változását a biztosítónak írásban bejelenteni a változás bekövetkezésétől számított 15 napon belül.
4.6. A közlésre vagy változásbejelentésre irányuló kötelezettség megsértése esetén a biztosító kötelezettsége nem áll be, kivéve, ha bizonyítják, hogy az elhallgatott körülményt a biztosító a csatlakozás időpontjában ismerte, vagy az nem hatott közre a biztosítási esemény bekövetkezésében.
4.7. Amennyiben a közlési vagy változásbejelentési kötelezettség megsértése csak egyes biztosítottakkal összefüggésben merül fel, a biztosító a közlésre vagy a változás bejelentésére irányuló kötelezettség megsértésére a többi személyesetén nem hivatkozhat.
4.8. A közlésre és változásbejelentésére irányuló kötelezettség megsértése esetén a biztosított nem hivatkozhat olyan körülményre, amelyet elmulasztott a biztosítóval közölni, noha arról tudnia kellett, és a közlésre vagy bejelentésre köteles lett volna.
4.9. A biztosítottat nem illeti meg a csoportos biztosítási szerződés módosításának és/vagy a rá vonatkozó biztosítási jogviszonyra vonatkozó szerződési feltételek módosításának a joga.
Biztosított gépjármű
A biztosított gépjármű (a továbbiakban: gépjármű)
melyet a közúti forgalom közlekedési szabályainak megfelelően használnak.
A kockázatviselés a csoportos biztosítási szerződéshez csatlakozás napját követő második nap 0. órától kezdődik és 365 napig tart.
Amennyiben a csoportos biztosítási szerződéshez való csatlakozásra a Simple Rendszeren keresztül az egyes közszolgáltatások egységes elektronikus értékesítéséről szóló 2020. évi CXLV. törvény alapján ún. E-matrica vásárlását követő 24 órán belül került sor, abban az esetben a kockázatviselés a csoportos biztosítási szerződéshez csatlakozás időpontjában kezdődik és 365 napig tart. Ebben az esetben a biztosítási időszak egy évnél rövidebb lehet.
Alap és Komfort csomag esetén a biztosítás területi hatálya Magyarország területe.
Prémium csomag esetén a biztosítás területi hatálya Magyarország és az alábbiakban felsorolt országok területe:
Andorra,
Ausztria, Belgium, Bosznia-Hercegovina*, Bulgária*, Ciprus, Csehország, Egyesült Királyság, Észtország, Dánia, Finnország, Franciaország, Gibraltár, Görögország, Hollandia, Horvátország*, Írország, Izland*, Lengyelország,
Lettország, Liechtenstein, Litvánia, Luxemburg, Macedónia*, Málta*, Monaco, Montenegró, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália, Románia*, San Marino, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia,
Törökország* (európai rész), Vatikánváros.
*A szolgáltatás minősége ezekben az országokban erősen függhet a helyi
tényezőktől.
A biztosítási díj a biztosító kockázatviselésének, illetve szolgáltatási kötelezettségének ellenértéke. A biztosítás éves díját a biztosító adott biztosítottra vonatkozó kockázatviselésének kezdete előtt (a
biztosított csatlakozásakor) egy összegben kell megfizetni.
A csoportos biztosítási szerződés díját a szerződő fizeti meg a biztosító részére. A biztosító részére megfizetett biztosítási díjnak legfeljebb
a biztosítottra jutó arányos részét a szerződő – a biztosított által a csatlakozási nyilatkozatban adott felhatalmazás alapján – áthárítja a biztosítottra. A biztosítási díj biztosítottra jutó áthárított részét
a biztosított a Simple Rendszeren keresztül, online tranzakcióként fizeti meg a szerződő részére.
A biztosítási díj mértéke csomagonként eltérő összegű. A biztosított által választott csomag biztosítási
díját a szerződő a Simple Rendszerben a biztosított által kezdeményezett csatlakozási folyamat kezdetekor közli a biztosítottal. A biztosított a biztosítási díjból díjkedvezményre jogosult abban az esetben, amennyiben
a csoportos biztosítási szerződéshez való csatlakozásra a Simple Rendszeren keresztül E-matrica vásárlását követő 24 órán belül került sor.
A biztosított a Simple Rendszeren keresztül igényelhet számlát,
melyet a
szerződő elektronikus úton küld meg részére.
Biztosítási esemény következik be, ha a gépjárművet a biztosító kockázatviselése alatt jogszerűen és a jogszabályi, valamint műszaki, karbantartási előírások betartásával rendeltetésszerűen használták, és az műszaki
meghibásodás miatt üzemképtelenné vált, vagy a vonatkozó előírások (pl. KRESZ, 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet) alapján a közúti forgalomban való használatra alkalmatlan állapotba került, közlekedési balesetet
szenvedett, vagy önhiba miatt menetképtelenné vált.
9.1. Műszaki meghibásodás: önhibára vissza nem vezethető mechanikai vagy elektromos meghibásodás, amely a gépjármű azonnali menetképtelenségét
eredményezi, vagy az önhibára vissza nem vezethető, olyan váratlan meghibásodás, amely a közlekedés biztonságát veszélyezteti, illetve lehetetlenné teszi a gépjármű bezárását (pl. ablakemelő, zár hibája).
9.2. Közlekedési baleset: jelen
szerződési feltételek alapján közlekedési eseménynek minősül a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet hatálya alá tartozó közlekedés során a gépjárművel közvetlen
okozati összefüggésben bekövetkező esemény.
9.3. Önhiba: Jelen biztosítási feltétel alapján önhibának minősül a gépjármű kulcsának bezárása a gépjárműbe; az üzemanyag kifogyása,
illetve nem megfelelő üzemanyag használata; a defekt; az önhiba miatti akkumulátorprobléma és az elektromos fogyasztó miatt lemerült akkumulátor.
A kockázatviselési idő alatt bekövetkezett biztosítási esemény
esetén a kizárások, korlátozások és mentesülések figyelembevételével a biztosító a 10. pontban meghatározott szolgáltatásokat nyújtja a biztosított részére.
Alap csomag |
Komfort csomag |
Prémium csomag |
|||
Gépjármű életkora a csatlakozáskor |
15 évesnél idősebb |
legfeljebb 15 éves |
legfeljebb 15 éves |
||
Területi hatály | Magyarország | Magyarország | Magyarország és a 7. pontban feltüntetett országok |
||
Szolgáltatás igénybevételi limit | évente egyszer vehető igénybe |
korlátlan | korlátlan | ||
1. opció (azonnali segítség) |
Helyszíni segítségnyújtás | ||||
Javítható műszaki hiba | ✓ | ✓ | ✓ | ||
Akkumulátorprobléma | ✓ | ✓ | ✓ | ||
Kerékcsere | ✓ | ✓ | ✓ | ||
Gumiszerviz | - | - | ✓ 17 500 Ft/káresemény | ||
2. opció (vontatás a biztosított által megadott címre) |
Vontatás Magyarországon a biztosított által megadott címre | ||||
Vontatás | ✓ legfeljebb 50 km távolságra |
✓ Magyarországi címre | ✓ Magyarországi címre, évente legfeljebb 2 alkalommal 400 000 Ft/káresemény |
||
Gépjárműtárolás | ✓ | ✓ | ✓ | ||
3. opció (legközelebbi szervizbe szállítás, azonnali javítás saját költségen) |
Legközelebbi szervizbe szállítás | ||||
Vontatás | ✓ | ✓ | ✓ | ||
Gépjárműtárolás | ✓ | ✓ | ✓ | ||
Bérgépjármű | - | - | ✓ külföldön 3 napra | ||
Kiegészítő szolgáltatás: az alábbiak közül választott egy további szolgáltatás | |||||
Szállás a javítás idejére | |||||
Szállás | ✓ a szervezést a biztosító vállalja, de nem téríti a költségeket |
✓ 15 000 Ft/fő/éj | ✓ 15 000 Ft/fő/éj | ||
Továbbutazás | |||||
Lakóhelyre vagy úticélhoz történő továbbutazás |
✓ a szervezést a biztosító vállalja, de nem téríti a költségeket |
✓ 50 000 Ft/káresemény | ✓125 000 Ft/káresemény | ||
Visszautazás a megjavított gépjárműért | |||||
Visszautazás a megjavított gépjárműért |
✓ a szervezést a biztosító vállalja, de nem téríti a költségeket |
✓ 30 000 Ft/káresemény | ✓ 75 000 Ft/káresemény | ||
Telefon- és taxiköltség megtérítése | - | ✓ 15 000 Ft/káresemény | ✓ 15 000 Ft/káresemény |
11.1. A biztosító vállalja, hogy a költségek megtérítése nélkül szervezési segítséget nyújt szerződéses partnerén keresztül az alábbi esetekben:
– a gépjármű használatával vagy üzemeltetésével
kapcsolatos, a 9.3. pontban nem felsorolt események miatt bekövetkező üzemképtelenség esetén;
– amennyiben az Alap és Komfort csomag esetén a biztosítási esemény Magyarországon kívül, a 7. pontban felsorolt
országok egyikében következik be;
– amennyiben az adott biztosítási időszakban egyszer már történt költségátvállalás Alap csomaggal rendelkező gépjárműre.
11.2. Egyéb esetekben a 10. pontban feltüntetett szolgáltatási táblázatban meghatározott biztosítási csomagok az ott részletezett limitek szerint vehetők igénybe. A biztosítási szolgáltatások költségátvállalása kizárólag a Gépjármű Asszisztenciavonalon keresztül előre egyeztetett szolgáltatásokra vonatkozik.
11.3. Káresemény esetén a kárbejelentéssel egy időben a bejelentő a biztosító szerződéses partnerével egyezteti a szolgáltatás igénybevételének módját. Amennyiben a jármű a helyszínen nem hozható
menetképes állapotba (1. opció), akkor a bejelentő választhat a második és a harmadik szolgáltatási opció között.
11.4. Amennyiben a gépjármű életkora meghaladja a 15 évet, akkor az Alap csomag
köthető meg. A 15 éves kort meg nem haladó gépjárművek esetén a Komfort, illetve a Prémium csomag választható az igénynek és használatnak megfelelően. A kockázatviselés ideje alatt ugyanarra a gépjárműre másik biztosítási csomag nem köthető.
11.5. Azonnali segítség
11.6. Vontatás Magyarországon a biztosított által megadott
címre
11.7. Legközelebbi szervizbe szállítás
11.8. Telefon- és taxiköltség megtérítése
A biztosító a 10. pontban szereplő szolgáltatási táblázatban feltüntetett limit mértékéig összevontan viseli a 11.8. a. és 11.8. b. pontokban részletezett szolgáltatások költségét.
12. A biztosítási esemény bejelentése
Biztosítási esemény bekövetkezésekor a biztosított köteles haladéktalanul, de legkésőbb a káresemény bekövetkezésétől számított 6 órán belül értesíteni a biztosító szerződéses partnerét,
a nap 24 órájában elérhető Gépjármű Asszisztenciavonal telefonszámán: +36 1 465 3687.
A biztosítási esemény bejelentése során a biztosított az alábbi adatokat köteles megadni a biztosító szerződéses partnerének:
– bejelentő neve;
–
telefonszáma;
– szerződésszám;
– gépjármű rendszáma;
– káresemény bekövetkezésének időpontja;
– az üzemképtelen gépjármű helye, lehetőség szerint GPS-koordinátái;
– a gépjármű üzemképtelenségének oka;
– egyéb olyan
fontosnak ítélt körülmény, amely a biztosítási esemény
megítélését és a szolgáltatást befolyásolják.
12.1. A szerződéses partner a segélyhívás beérkezésekor haladéktalanul megkezdi a biztosítási szolgáltatás
megszervezését, és a biztosítási eseményt bejelentő személyt tájékoztatja a biztosítási szolgáltatások tartalmáról és előrelátható teljesítési idejéről.
12.2. A gépjárműben utazó személyek kötelesek a fedezet
megállapításához szükséges felvilágosítást megadni, és lehetővé tenni a bejelentés és a felvilágosítás tartalmának ellenőrzését.
12.3. A biztosított köteles az adott helyzetben általában elvárható módon enyhíteni
és megelőzni a kárt, amivel kapcsolatban a szerződéses partnerhez fordulhat tanácsért. A felek megállapodhatnak a gépjárműben utazó személyek kármegelőzéssel és kárenyhítéssel kapcsolatos teendőiben.
A biztosító harmadik féllel szembeni követeléseinek érvényesítéséhez a gépjárműben utazó személyek kötelesek az ehhez szükséges, rendelkezésükre álló információt és dokumentumokat a biztosító rendelkezésére bocsátani. A szerződéses partner
a segélyhívás beérkezése után és az egyeztetést követően haladéktalanul megkezdi a biztosítási szolgáltatás megszervezését. Ennek folyamatáról, illetve esetleges akadályairól a szerződéses partner a biztosítottat szükség szerint tájékoztatja.
Amennyiben a nyújtott szolgáltatás értéke nem haladja meg a biztosítási összeget, illetve vontatásnál a területi vagy távolsági limitet, úgy a biztosító a szolgáltatás indokolt és igazolt ellenértékét a szolgáltatást nyújtónak megtéríti.
A szolgáltatás ellenértékének biztosítással nem fedezett (pl. alkatrész) vagy az adott limitet meghaladó részét a biztosított köteles közvetlenül a szolgáltatást nyújtónak megtéríteni.
Amennyiben
a szolgáltatás nyújtása a szerződéses partner részéről az adott helyszínre (útszakaszra) vonatkozó szolgáltatási kizárólagosság miatt nem volt lehetséges, és emiatt külső szolgáltató szolgáltatását veszi igénybe, a biztosított a külső
szolgáltató által kiállított számlát köteles megőrizni. A számlát a szerződéses partner részére legkésőbb a káresemény bekövetkezését követő 15 napon belül kell benyújtani. A biztosító a számla alapján a szolgáltatás ellenértékét –
legfeljebb a szolgáltatási limit erejéig – a számla beérkezését követő 15 napon belül, forintban, közvetlenül a biztosított részére téríti meg a biztosított által megadott bankszámlaszámra. Bankszámlaszám megadásának hiányában a biztosító
a szolgáltatás ellenértékét postai úton fizeti ki. Ebben az esetben a 15 napos teljesítési határidőbe a postára adás és a posta általi kifizetés közötti időtartam nem számít bele. A térítés külföldön bekövetkezett biztosítási esemény
kapcsán is forintban történik a káresemény napján a Magyar Nemzeti Bank által meghatározott középárfolyamon.
Külföldön bekövetkezett biztosítási esemény kapcsán devizában jelentkező szolgáltatás esetén a biztosító a limit meghatározásánál
a káresemény napján a Magyar Nemzeti Bank által meghatározott középárfolyamot veszi figyelembe.
A biztosító nem nyújt asszisztenciaszolgáltatást az alábbi
esetekre:
A biztosító mentesül szolgáltatási kötelezettsége alól, amennyiben bizonyítja, hogy a kárt a biztosított(ak), velük közös háztartásban élő hozzátartozójuk, a biztosított gépjárművének üzemeltetésében közreműködő alkalmazottai, illetve megbízottai, tagjai vagy szervei jogellenesen, szándékosan vagy súlyosan gondatlanul okozták.
A biztosító mentesül a fizetési kötelezettsége alól, különösen az alábbi esetekben:
A biztosító nem köteles fedezetet vállalni, vagy a csoportos biztosítási szerződés feltételei szerint szolgáltatást nyújtani, illetve köteles a biztosítási szerződés alapján a kártérítést elutasítani, ha az ilyen szolgáltatás nyújtására vagy kártérítés kifizetésére az Egyesült Nemzetek Szervezete határozata alapján szankció, tiltó rendelkezés vagy korlátozás és/vagy az Európai Unió, Magyarország, az Amerikai Egyesült Államok által bevezetett gazdasági vagy kereskedelmi szankció vonatkozik. A fenti rendelkezést a kármegelőzési és a kárenyhítési kötelezettség megszegésére is alkalmazni kell.
Biztosító nem alkalmaz önrészesedést.
17.1. A biztosítottra vonatkozó jogviszony a 6. pontban foglaltaknak megfelelően a kockázatviselési időszak elteltével megszűnik.
A gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változás esetén a biztosítási jogviszony nem szűnik meg, a kockázatviselés időszakában a gépjárműre az asszisztenciaszolgáltatás továbbra is igénybe vehető.
17.2. A biztosítottra vonatkozó biztosítási jogviszony azonnali hatályú felmondása
18.1. Távértékesítés
Távértékesítés keretében kötött pénzügyi ágazati szolgáltatási szerződésnek az a szerződés minősül, amelyet a szolgáltató és fogyasztó köt egymással szervezett távértékesítés keretében olyan
módon, hogy a szerződés megkötése érdekében a szolgáltató kizárólag távközlő eszközt alkalmaz.
Szolgáltató: aki meghatározott szolgáltatást gazdasági vagy szakmai tevékenysége keretében nyújtja.
Fogyasztó: az a természetes személy, akinek a részére – önálló foglalkozása és gazdasági tevékenysége körén kívül eső célból – a szolgáltatást nyújtják, továbbá, aki a szolgáltatással kapcsolatos tájékoztatás vagy az ajánlat (ajánlati felhívás) címzettje.
Távközlő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében szerződési nyilatkozatok megtételére. Távközlő eszköznek minősül többek között a DM levél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal,
a telefon, a honlap, e-mail, telefax.
Távértékesítés keretében történő szerződéskötésnek kell tekinteni minden olyan szerződéskötési módot és eljárást, amelyre a felek – vagyis a szolgáltató és a fogyasztó – egyidejű fizikai jelenléte (face to face kapcsolat) nélkül kerül sor. Amennyiben a szerződéskötés folyamata során, annak bármely szakaszában a felek egyidejű jelenlétében történik nyilatkozattétel, tájékoztatás vagy egyéb, a szerződés megkötésére irányuló magatartás, akkor az adott értékesítés nem minősül távértékesítésnek.
A távértékesítés keretében kötött pénzügyi ágazati szolgáltatási szerződésekről szóló 2005. évi XXV. törvény alapján a biztosító és a fogyasztó távközlő eszköz alkalmazásával is köthet biztosítási szerződést. A jogszabály a
fogyasztó érdekeit szem előtt tartva útmutatást ad a szolgáltató (továbbiakban: biztosító) szerződéskötést megelőző tájékoztatási kötelezettségére, valamint a fogyasztó szerződéstől való elállási (felmondási) jogának gyakorlására, amelyekről az alábbiakban tájékoztatjuk.
Tájékoztatjuk, hogy a biztosító a biztosítási tevékenységről szóló 2014. évi LXXXVIII. törvény által előírt szerződéskötést megelőző tájékoztatást a jelen biztosítási feltételek formájában teljesíti, így a távértékesítés keretében kötött pénzügyi ágazati szolgáltatásokról rendelkező törvényben meghatározott azonos tartalmú tájékoztatási kötelezettségének is eleget tesz, ezért a biztosító által nyújtandó szolgáltatás, ellenszolgáltatás, a fizetés és a biztosító teljesítésének feltételeit, a biztosító adatait, valamint a biztosító felett felügyeletet gyakorló szerv adatait a jelen biztosítási feltételek tartalmazzák.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy a fogyasztó tájékoztatását kizárólag az első ügyletre vagy műveletre kell alkalmazni abban az esetben, ha ugyanazon felek között kerülnek végrehajtásra egymást követő ügyletek, illetve azonos jellegű elkülönült műveletek, amelyek időbeli kapcsolatban állnak egymással. Amennyiben egy évnél hosszabb ideig nem kerül sor ügylet vagy azonos jellegű művelet teljesítésére, az ezt követő ügyletet vagy műveletet új ügyletnek, illetve egy újabb műveletsor első műveletének kell tekinteni, és a tájékoztatást teljesíteni kell. A távértékesítés keretében kötött biztosítási szerződés a fogyasztó terhére többletköltséget nem okoz.
18.2. További információk
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az azonnali felmondásra rendelkezésre álló határidő lejárta előtt a szerződés teljesítése csak a fogyasztó kifejezett hozzájárulását követően kezdhető meg.
Amennyiben a fogyasztó felmondási jogát gyakorolta, és a kockázatviselés kezdetét követően nem történt szolgáltatásnyújtás, úgy a biztosító visszatéríti a fogyasztó által megfizetett tel
jes biztosítási díjat. Amennyiben történt
szolgáltatásnyújtás, úgy a díjvisszatérítési kötelezettség nem áll fenn.
Amennyiben fennáll a díjvisszatérítési kötelezettség, a biztosító a felmondásról szóló nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul, de legkésőbb
30 napon belül köteles a fogyasztónak visszatéríteni a díjat.
19.1. A csatlakozás technikai lépései, csatlakozási nyilatkozat visszaigazolása
A biztosított a szerződő által üzemeltetett elektronikus felületen, a Simple alkalmazáson keresztül tud csatlakozni a szerződő és a biztosító között létrejött csoportos biztosítási szerződéshez. A biztosított által a Simple alkalmazáson keresztül rögzített csatlakozási nyilatkozat megtétele után a rögzített adatok automatikusan feldolgozásra kerülnek a Simple Rendszerben. A csatlakozási nyilatkozat megtételétől és a biztosítási díj megfizetésétől számított 1 napon belül a szerződő elektronikus levélben visszaigazolást küld a biztosított részére a Simple Rendszerben megadott e-mail címre arról, hogy a biztosított csatlakozott a csoportos biztosításhoz, ezáltal a biztosító kockázatviselése kiterjed rá, illetve a szerződő a visszaigazolásban megerősíti a biztosítotti jogviszony létrejöttét is. A visszaigazoló e-mail mellékletét képezi a biztosított csatlakozási nyilatkozata, a biztosítási termékismertető, a biztosítási feltétel, valamint az adatkezelési tájékoztató.
19.2. A szerződés írásbelisége, nyelve és a szerződés hozzáférhetővé tétele
A szerződő és a biztosító között írásban létrejött csoportos biztosítási szerződéshez a biztosított a Simple alkalmazáson keresztül csatlakozik. A csatlakozási nyilatkozat nem minősül írásba foglalt dokumentumnak. A biztosítási szerződés nyelve a magyar. A csatlakozási nyilatkozathoz és a biztosítotti jogviszony adataihoz a biztosított bármikor hozzáférhet a Simple fiókjába belépve a Simple alkalmazás „Biztosításaim” menüpontjában.
19.3. Szolgáltatási tevékenységre vonatkozó magatartási kódex és a biztosítási feltételek elektronikus hozzáférhetősége
Az elektronikus csatlakozásra vonatkozóan a biztosító magára nézve kötelező érvényűnek fogadja el Fogyasztóvédelmi politikáját és irányelveit, amelyek a biztosító honlapján (www.groupama.hu) elérhetőek. A biztosításra vonatkozó hatályos biztosítási szerződési feltételek megismerhetőek a szerződő honlapján (www.simple.hu) a biztosítási szolgáltatás részletes leírásánál. A csatlakozás időpontjában érvényes biztosítási feltételt a biztosított a csatlakozás során megismeri, valamint a csatlakozási nyilatkozattal együtt a visszaigazolás során e-mailben is megkapja.
19.4. Az adatbeviteli hibák javítás
A Simple alkalmazásban a csatlakozás véglegesítése előtt amennyiben a biztosított a megadott adatokban hibát talál, azt az adott oldalra visszalépve kijavíthatja, módosíthatja. Ha a biztosított a véglegesítés után talál hibás adatot, akkor az ugyfelszolgalat@simple.hu vagy +36 1/20/30/70 366-6611 telefonszámon kérhet segítséget, illetve a biztosítóhoz is fordulhat személyesen a www.groupama.hu weboldalon található bármelyik ügyfélszolgálati irodában, telefonon keresztül a biztosító TeleCenter +36 1 467 3500 telefonszámán, elektronikus levélben a www.groupama.hu honlapon az „Írj nekünk” menüpontban, vagy írásban az 1380 Budapest, Pf. 1049 levélcímen és a +36 1 361 0091 telefax számon is.
20.1. Elévülési idő
A biztosításból eredő kártérítési igények elévülési ideje egy év.
20.2. A biztosítási szerződéssel kapcsolatosan alkalmazott
jogszabályok, rendelkezések, előírások
A
jelen szerződési feltételek alapján létrejövő biztosítási szerződés vonatkozásában az alkalmazandó jog Magyarország joga. A jelen szerződési feltételekben nem szabályozott kérdések vonatkozásában a magyar
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és az egyéb hatályos magyar jogszabályok rendelkezései irányadók. A biztosítási szerződéssel kapcsolatos adójogi kérdésekben a személyi jövedelemadóról
szóló 1995. évi CXVII.
törvény, a társasági adóról és osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény, az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény és az egyéb hatályos magyar jogszabályok
az irányadók.
20.3. A személyes adatkezelésre vonatkozó elvi és gyakorlati tudnivalók, a biztosító elérhetőségeire (levelezési cím, telefonszám, honlap cím), felügyeleti szervére és
a biztosítási szerződésekkel kapcsolatos fogyasztóvédelmi eljárásokra vonatkozó tájékoztatás a jelen feltételek részét képező, Tudnivalók elnevezésű külön dokumentumban található.
21.1. Tájékoztatjuk, hogy jelen feltétel a 2023. augusztus 2-től alkalmazott GB342 jelű Simple Autómentés biztosítási terméktől az alábbiakban tér el lényegesen:
21.2. Tájékoztatjuk, hogy jelen feltétel a Ptk-tól és a szokásos szerződési gyakorlattól az alábbiakban tér el lényegesen:
21.3. Ezeket az eltéréseket, valamint a biztosító mentesülésére, a biztosító szolgáltatása korlátozására és kizárására vonatkozó rendelkezéseket a jelen feltételek figyelemfelhívásra alkalmas módon, félkövér betűtípussal tartalmazzák.
Név: Groupama Biztosító Zrt.
Székhelye: 1146 Budapest, Erzsébet királyné útja 1/C
Levélcím: 1380 Budapest, Pf. 1049
Jogi formája: zártkörűen működő részvénytársaság (alapítva: 1987)
Cégjegyzékszám:
Cg. 01-10-041071
Társaságunk a Fővárosi Törvényszék Cégbíróságánál került bejegyzésre
Groupama Biztosító Zrt. – 1146 Budapest, Erzsébet királyné útja 1/C
Nyomtatványszám: 13946/5 – Hatályos 2023. október 10-től visszavonásig.
Adatkezelő neve: Groupama Biztosító Zrt. (a továbbiakban: biztosító;
adatkezelő)
Székhelye: Magyarország, 1146 Budapest, Erzsébet királyné útja 1/C
Cégjegyzékszám: Cg. 01-10-041071
Európai
egyedi azonosító (EUID): HUOCCSZ.01-10-041071
Levelezési cím: 1380 Budapest, Pf. 1049
Telefonszám: +36 1 467 3500
Honlap: www.groupama.hu
E-mail: www.groupama.hu honlapon az Írj nekünk menüponton keresztül vagy
adatvedelem@groupama.hu
2.1. Az adatkezelés célja
A biztosítási tevékenységről szóló 2014. évi LXXXVIII. törvény (továbbiakban Bit.) 135.§ (1) bekezdése alapján a biztosító jogosult kezelni ügyfeleinek azon biztosítási
titoknak minősülő adatait, amelyek a biztosítási szerződéssel, annak létrejöttével, nyilvántartásával, a szolgáltatással összefüggnek. A biztosító adatkezelésének célja a biztosítási szerződés megkötéséhez,
módosításához, állományban tartásához, a biztosítási szerződésből származó követelések megítéléséhez szükséges, vagy a Bit-ben meghatározott egyéb cél. A fentiektől eltérő célból végzett adatkezelést
biztosító csak az ügyfél előzetes hozzájárulásával végezhet. A hozzájárulás megtagadása miatt az ügyfelet nem érheti hátrány, és annak megadása esetén részére nem nyújtható előny.
A Bit. 379.§-a alapján
a biztosításközvetítő (kiegészítő biztosításközvetítői tevékenységet végző személy) az ügyfelek azon biztosítási titkait jogosult kezelni, amelyek a biztosítási szerződéssel, annak létrejöttével, nyilvántartásával,
a szolgáltatással összefüggnek. Az adatkezelés célja csak a biztosítási szerződés megkötéséhez, módosításához, a biztosítás fenntartásához, a biztosítási szerződésből származó követelések megítéléséhez
szükséges, vagy a Bit. által meghatározott egyéb cél lehet. A fentiektől eltérő célból végzett adatkezelést a biztosításközvetítő (kiegészítő biztosításközvetítői tevékenységet végző személy) csak az
ügyfél előzetes hozzájárulásával végezhet. A hozzájárulás megtagadása miatt az ügyfelet nem érheti hátrány, és annak megadása esetén részére nem nyújtható előny.
2.2. Az adatkezelés jogalapja
A GDPR alapján a biztosító adatkezelésének jogszerűségét az alábbi jogalapok alkalmazása biztosítja:
A 16. életévét betöltött kiskorú érintett hozzájárulását tartalmazó jognyilatkozatának érvényességéhez törvényes képviselőjének beleegyezése vagy utólagos jóváhagyása nem szükséges.
Az ügyfél a biztosítási ajánlat, csatlakozási nyilatkozat,
biztosítási szerződés, illetve a titoktartás alóli felmentésről szóló nyilatkozat aláírásával tudomásul veszi az adatainak a jelen „Tudnivalókban”, illetve a szerződésben meghatározottak szerinti kezelését.
3.1. Biztosítási szerződéssel összefüggő adatok
Az a-b. pontokba tartozó, a biztosítási ajánlaton szereplő adatok, valamint a c. pontban meghatározott adatok nélkülözhetetlenek a szerződés megkötéséhez, illetve a szolgáltatás teljesítéséhez.
Az adatszolgáltatás minden adat vonatkozásában
önkéntes, de a fentebb megjelölt adatok hiánya a kockázat meghatározását lehetetlenné teszi, amely a biztosítási ajánlat visszautasítását vonhatja maga után.
3.2. Egészségügyi adatok kezelése
Az ügyfél egészségi
állapotával összefüggő adatokat a biztosító a Bit. 135.§ (1) bekezdésében meghatározott célokból, az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről szóló 1997. évi XLVII. törvény rendelkezései szerint, kizárólag
az érintett kifejezett hozzájárulásával kezelheti.
3.3. Automatizált döntéshozatal (profilalkotás)
A biztosító az ügyfél személyes adatait a biztosítási szerződés megkötése érdekében olyan automatizált adatkezelés
keretében is kezeli, amelynek eredményeként megszülető döntés az ügyfélre nézve joghatással jár, vagy jelentős mértékben érinti a biztosítási szerződés megkötése kapcsán. A biztosító az automatizált döntéshozatal során – a biztosítási
szerződés megkötésére vonatkozó döntés meghozatala (kockázatelbírálás) érdekében – a személyes adatokat számítástechnikai eszközzel végrehajtott, automatizált
adatkezelés keretében elemzi, amely során az ügyfél jellemzőinek értékelését
is elvégzi (profilalkotást végez). Az automatizált döntéshozatal, illetve profilalkotás következménye az ügyfélre nézve: a biztosítási szerződés létrejöttének lehetősége vagy a biztosítási ajánlat elutasítása.
A biztosítónál a kárbejelentések fogadása, kárbejelentési dokumentumok feldolgozása és a kifizetési javaslat elkészítése egyes esetekben automatizáltan (szoftver segítségével) történik. Az automatizált művelet eredményeként egy döntési javaslat készül, amelyet minden esetben egy manuális – emberi beavatkozáson alapuló – döntés véglegesít.
3.4. Közvetlen üzletszerzési célú adatkezelések
A
biztosító az ügyfél hozzájárulása esetén a tevékenységéhez kapcsolódó információkról hírlevélben, e-mailen tájékoztatást adhat az ügyfeleinek. A biztosító vagy a biztosító nevében eljáró biztosításértékesítő az ügyfél hozzájárulása
esetén e-mailen, telefonon, személyesen megkeresheti az ügyfelet ajánlattétel céljából, vagy közvetlen üzletszerzést célzó küldeményt juttathat el a részére.
Amennyiben az ügyfél nem kívánja, hogy a biztosító a továbbiakban ajánlataival
megkeresse, a www.groupama.hu honlapon az Írj nekünk menü ponton keresztül, vagy az adatvedelem@groupama.hu e-mail címre, vagy a 1380 Budapest, Pf. 1049 postai címre küldött levelével korlátozásmentesen leiratkozhat.
Az ügyfél az általa tett, tájékoztatást célzó és reklámküldeményre vonatkozó
adatkezelési nyilatkozatát megváltoztathatja telefonon keresztül a biztosító TeleCenter +36 1 467 3500 telefonszámán.
3.5. Díjfizetési emlékeztető küldése
A biztosító e-mail-ben, vagy sms üzenetben díjfizetési emlékeztetőt küldhet, amely megkeresésre a biztosító jogos érdeke alapján kerül sor. A megkeresés célja a díjfizetési határidővel kapcsolatos emlékeztetés, így megelőzve a fizetési késedelembe esést és a biztosítási fedezetlenség bekövetkezését.
A megkereséssel kapcsolatban az ügyfelet megilleti a tiltakozás joga. Ezenkérelmét jelezheti felénk a honlapunkon elérhető: „Írj nekünk” felületen.
3.6. Létre nem jött biztosítási szerződésekkel kapcsolatosadatkezelés
A létre nem jött szerződésekkel kapcsolatban az adatkezelés célja a biztosítási szerződés megkötését célzó, vagy a megkötést megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges adatkezelés, ajánlatkészítés.
3.7. Biztosítási csalások felderítése
A biztosító a szerződéses adatokat kezeli a biztosítási csalások, visszaélések
felderítése, megelőzése érdekében, valamint esetlegesen büntetőeljárás
kezdeményezése érdekében a biztosító jogos érdeke alapján. A biztosító a
biztosítási csalások, visszaélések felderítése során külső adatfeldolgozót is
igénybevehet.
4.1. A biztosítási titok tekintetében, időbeli korlátozás nélkül – ha törvény másként nem rendelkezik – titoktartási kötelezettség terheli a biztosító tulajdonosait, vezetőit, alkalmazottait és mindazokat, akik ahhoz a
biztosítóval kapcsolatos tevékenységük során bármilyen módon hozzájutottak.
4.2. Biztosítási titok csak akkor adható ki harmadik személynek, ha
4.3. A Bit. 138.§ (1) bekezdése alapján a biztosítási titok megtartásának
kötelezettsége nem áll fenn
szemben, ha az a.-j., n., s., t. és u. pontban megjelölt szerv vagy személy adatkéréssel, illetve írásbeli megkereséssel fordul hozzá, amely tartalmazza az ügyfél nevét vagy a biztosítási szerződés megjelölését, a kért adatok fajtáját,
az adatkérés célját és jogalapját, azzal, hogy a p.-s. pontban megjelölt szerv vagy személy kizárólag a kért adatok fajtáját, az adatkérés célját és jogalapját köteles megjelölni. A cél és a jogalap igazolásának minősül az adat megismerésére
jogosító jogszabályi rendelkezés megjelölése is.
A Bit. 138.§ (2) bekezdése szerint az (1) bekezdés e. pontja alapján a biztosítási titok megtartásának kötelezettsége abban az esetben nem áll fenn, ha adóügyben, az adóhatóság felhívására
a biztosítót törvényben meghatározott körben nyilatkozattételi kötelezettség, illetve, ha biztosítási szerződésből eredő adókötelezettség alá eső kifizetésről törvényben meghatározott adatszolgáltatási kötelezettség terheli.
A biztosítási
titoktartási kötelezettség az eljárás keretén kívül a fentebb meghatározott szervek alkalmazottaira is kiterjed.
A biztosítási titok megtartásának kötelezettsége nem áll fenn a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról
szóló 2013. évi CCXXXVII. törvényben meghatározott pénzügyi intézménnyel szemben, a pénzügyi szolgáltatásból eredő követeléshez kapcsolódó biztosítási szerződés vonatkozásában, ha a pénzügyi intézmény írásbeli megkereséssel fordul
a biztosítóhoz, amely tartalmazza az ügyfél nevét vagy a biztosítási szerződés megjelölését, a kért adatok fajtáját, az adatkérés célját.
Nem jelenti a biztosítási titok sérelmét, ha a biztosító által az adóhatóság felé történő
adatszolgáltatás a Magyarország Kormánya és az Amerikai Egyesült Államok Kormánya között a nemzetközi adóügyi megfelelés előmozdításáról és a FATCA szabályozás végrehajtásáról szóló Megállapodás kihirdetéséről, valamint az ezzel összefüggő
egyes törvények módosításáról szóló 2014. évi XIX. törvény (a továbbiakban: FATCA-törvény) alapján az adó- és egyéb közterhekkel kapcsolatos nemzetközi közigazgatási együttműködés egyes szabályairól szóló 2013. évi XXXVII. törvény
(a továbbiakban: Aktv.) 43/B–43/C.§-ában foglalt kötelezettség teljesítésében merül ki. Nem jelenti a biztosítási titok sérelmét, ha a biztosító által az adóhatóság felé történő adatszolgáltatás az Aktv. 43/H.§-ában foglalt kötelezettség,
valamint a FATCA-törvény alapján az Aktv. 43/B. és 43/C.§-ában foglalt kötelezettség teljesítésében merül ki.
4.4. A biztosító vagy a viszontbiztosító a nemzetbiztonsági szolgálat, az
előkészítő eljárást folytató
szerv, a nyomozó hatóság, az ügyészség, továbbá a bíróság adatkérésére, illetve írásbeli megkeresésére akkor is köteles haladéktalanul, írásban tájékoztatást adni, ha adat merül fel arra, hogy a
biztosítási ügylet
A biztosítási titok megtartásának kötelezettsége nem áll fenn abban az esetben, ha a biztosító az Európai Unió és az ENSZ Biztonsági Tanácsa által elrendelt pénzügyi és vagyoni korlátozó intézkedések végrehajtásáról szóló törvényben meghatározott
bejelentési kötelezettségének tesz eleget.
Nem jelenti a biztosítási titok és az üzleti titok sérelmét a felügyeleti ellenőrzési eljárás során a csoportfelügyelet esetében a csoportvizsgálati jelentésnek a pénzügyi csoport irányító
tagja részére történő átadása.
A biztosítási titok megtartásának kötelezettsége nem áll fenn abban az esetben, ha
4.5. Nem jelenti a biztosítási titok sérelmét a biztosító által a harmadik országbeli biztosítóhoz vagy harmadik országbeli adatfeldolgozó szervezethez történő adattovábbítás abban az esetben:
A biztosítási titoknak minősülő adatoknak másik tagállamba történő továbbítása esetén a belföldre történő adattovábbításra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.
4.6. Nem jelenti a biztosítási titok sérelmét az
olyan összesített adatok szolgáltatása, amelyből az egyes ügyfelek személye vagy üzleti adata nem állapítható meg; fióktelep esetében a külföldi székhelyű vállalkozás székhelye (főirodája) szerinti felügyeleti hatóság számára a felügyeleti
tevékenységhez szükséges adattovábbítás, ha az megfelel a külföldi és a magyar felügyeleti hatóság közötti megállapodásban foglaltaknak; a jogalkotás megalapozása és a hatásvizsgálatok elvégzése céljából a miniszter részére személyes
adatnak nem minősülő adatok átadása, a pénzügyi konglomerátumok kiegészítő felügyeletéről szóló törvényben foglalt rendelkezések teljesítése érdekében történő adatátadás.
A 4.6. pontban meghatározott adatok átadását a biztosító
a biztosítási titok védelmére hivatkozva nem tagadhatja meg.
A biztosító az érintett személyt nem tájékoztathatja a 4.3. pont b., f. és j. pontjai, illetve a 4.4. pont első bekezdése alapján végzett adattovábbításokról.
A biztosító
a 4.2.–4.6. pontokban meghatározott esetekben és szervezetek felé az ügyfelek személyes adatait a Bit-ben foglaltak szerint továbbíthatja.
4.7. Az adattovábbítási nyilvántartásban szereplő személyes adatokat az
adattovábbítástól számított 5 év elteltével, a Bit. 136.§-a alá eső adatok vagy az Infotv. szerint különleges adatnak vagy bűnügyi személyes adatnak minősülő adatok továbbítása esetén 20 év elteltével törölni kell.
4.8. Az
elhunyt személyhez kapcsolódó adatok kezelésére a személyes adatok kezelésére vonatkozó jogszabályi rendelkezések az irányadók. Az elhunyt személlyel kapcsolatba hozható adatok tekintetében az érintett jogait az elhunyt örököse, illetve
a biztosítási szerződésben nevesített jogosult is gyakorolhatja.
4.9.A biztosító a hagyatéki eljárás jogerős lezárásáról történő tudomásszerzés napjáig
az elhunyt szerződő által kötött vagyonbiztosítási szerződéshez kapcsolódóan, kizárólag az érintett biztosítási szerződés díjfizetéssel történő fenntartása érdekében a biztosítási szerződés fennállásáról, a biztosítást igazoló okirat számáról, az általános szerződési feltételekről, a szerződés díjegyenlegéről, az esedékes díjtartozás összegéről, valamint a szerződés évfordulójáról az elhunyt szerződő közeli hozzátartozója, illetve a vagyontárgy birtokosa részére,
azon hitelfedezeti életbiztosítási szerződéshez, továbbá azon biztosítási szerződéshez kapcsolódóan, ahol a szolgáltatás jogosultja a hitelintézet és a szerződés biztosítottja az elhunyt személy, kizárólag a szolgáltatási igény biztosítóhoz történő bejelentése és a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges adatok biztosító részére történő megküldése érdekében a biztosítási szerződés fennállásáról, a biztosítást igazoló okirat számáról, valamint az általános szerződési feltételekről az elhunyt biztosított közeli hozzátartozója részére – annak írásbeli kérelmére – adatot szolgáltathat, feltéve, hogy e minőségét a kérelmező okirattal igazolja.
A közeli hozzátartozó, illetve a vagyontárgy birtokosa részére történő – jelen bekezdés szerinti – adatszolgáltatás nem jelenti a biztosítási titok sérelmét. A biztosító a kérelmező személyes adatait az adatszolgáltatást követően öt évig, illetve – ha a 142.§ (3) bekezdése szerinti időtartam ezt meghaladja –a 142.§ (3) bekezdésében meghatározott időtartamig kezeli.
4.10. A biztosító, biztosításközvetítői vállalkozás jogutód nélküli megszűnése esetén a biztosító, biztosításközvetítői vállalkozás által kezelt üzleti
titkot tartalmazó irat a keletkezésétől számított 60 év múlva levéltári kutatások céljára felhasználható. Nem lehet üzleti titokra vagy biztosítási titokra hivatkozással visszatartani az információt a közérdekű adatok nyilvánosságára
és a közérdekből nyilvános adatra vonatkozó, az Infotv-ben meghatározott adatszolgáltatási kötelezettség esetén. Az üzleti titokra és a biztosítási titokra egyebekben a Ptk-ban foglaltakat kell megfelelően alkalmazni.
4.11. Biztosítók egymás közötti adatátadására vonatkozó szabályok
A
Bit. lehetővé teszi a biztosítók számára, hogy a veszélyközösség érdekeinek a megóvása érdekében – a jogszabályokban foglalt vagy a szerződésben vállalt kötelezettségeik teljesítése során a szolgáltatások jogszabályoknak és szerződésnek
megfelelő teljesítése, a biztosítási szerződésekkel kapcsolatos visszaélések megakadályozása céljából – megkereséssel forduljanak más biztosítóhoz a megkeresett biztosító által – a Bit. 135.§ (1) bekezdésében meghatározottak szerint,
a biztosítási termék sajátosságainak a figyelembevételével – kezelt a Bit. 149.§ (3)-(6) bekezdésben meghatározott adatok vonatkozásában, feltéve, hogy a kérdező (megkereső)biztosító erre vonatkozó jogosultsága a biztosítási szerződésben
rögzítésre került.
A megkeresés és annak teljesítése nem minősül a biztosítási titok megsértésének. A megkereső biztosító felelős a Bit. 149.§ (1) bekezdésében meghatározott megkeresési jogosultság tényének fennállásáért.
A Bit.
149.§ (3)-(6) bekezdése biztosítási ágazatonként meghatározza, hogy a megkereső biztosító a különböző ágazatokhoz tartozó szerződés megkötésével vagy teljesítésével kapcsolatban milyen adatokat kérhet.
A biztosítási szerződés típusától
(ágazati besorolásától) függően átadhatók a szerződő, biztosított, kedvezményezett, károsult személy azonosító adatai, a biztosított személy adatfelvételkori, a szerződéses kockázattal kapcsolatos egészségi állapotára vonatkozó adatok,
a biztosított vagyontárgyak, követelések vagy vagyoni jogok beazonosításához szükséges adatok, korábbi biztosítási eseményre vonatkozó adatok, a megkeresett biztosítónál megkötött szerződés megkötésével kapcsolatban felmerült kockázat
felméréséhez szükséges adatok, valamint a megkeresett biztosítónál megkötött szerződés alapján teljesítendő szolgáltatások jogalapjának vizsgálatához szükséges adatok.
Felelősségbiztosítási ágazatba tartozó biztosítási szerződések
esetében a károsult személy előzetes hozzájárulása esetén lehetőség van a károsult személy azonosító adataira, a személyi sérülés miatt kárigényt, személyiségi jogsérelem miatt sérelemdíj iránti igényt érvényesítő személy adatfelvételkori,
valamint a szerződéses kockázattal kapcsolatos egészségi állapotára vonatkozó, valamint e személyt, illetve a károsodott vagyontárgyat érintő korábbi, ugyanezen ágazathoz tartozó szerződéssel kapcsolatos biztosítási eseményre vonatkozó
adatok átadására is. Felelősségbiztosítási ágazatba tartozó biztosítási szerződések esetén nem szükséges a károsult személy előzetes hozzájárulása a károsodott vagyontárgy miatt kárigényt érvényesítő személyt érintő korábbi – felelősségbiztosítási
ágazathoz tartozó szerződéssel kapcsolatos – biztosítási eseményekre vonatkozó személyes adatot nem tartalmazó adatok átadásához.
Szárazföldi jármű-casco, valamint önálló szárazföldi járművekkel összefüggő felelősségbiztosítási
ágazatba tartozó biztosítások esetében – ez utóbbiaknál a károsult előzetes hozzájárulása nélkül is – lehet kérni másik biztosítótól a járműazonosító adatok (rendszám, alvázszám) alapján az adott járművet érintően bekövetkezett biztosítási
eseményre (így különösen a káresemény időpontjára, jogalapjára, a jármű sérüléseire és az azokkal kapcsolatos károk megtérítésére vonatkozó adatokat, ideértve a megkereső biztosító által megjelölt gépjárműben bekövetkezett, de nem
gépjármű által okozott károk adatait is), az elvégzett kárfelvétel tényeire, a kár összegére vonatkozó adatokat.
A megkeresett biztosító a jogszabályoknak megfelelő megkeresés szerinti adatokat a megkeresésben meghatározott megfelelő
határidőben, ennek hiányában a megkeresés kézhezvételétől számított tizenöt napon belül köteles átadni a megkereső biztosítónak.
A megkereső biztosító a megkeresés eredményeként tudomására jutott adatot a kézhezvételt követő kilencven
napig kezelheti. Abban az esetben azonban, ha a megkeresés eredményeként a megkereső biztosító tudomására jutott adat e biztosító jogos érdekeinek az érvényesítéséhez szükséges, az adatkezelés időtartama meghosszabbodik az igény érvényesítésével
kapcsolatban indult eljárás befejezéséig. Amennyiben a megkeresés eredményeként a megkereső biztosító tudomására jutott adat e biztosító jogos érdekeinek az érvényesítéséhez szükséges, és az igény érvényesítésével kapcsolatban az eljárás
megindítására az adat megismerését követő egy évig
nem került sor, az adat a megismerését követő egy évig kezelhető.
A megkereső biztosító a jelen pont szerinti megkeresés és a megkeresés teljesítésének tényéről, továbbá az abban
szereplő adatok köréről a megkereséssel érintett ügyfelet a biztosítási időszak alatt legalább egyszer értesíti, továbbá az ügyfél kérelmére, az Infotv-ben szabályozott módon, személyes adataihoz hozzáférést biztosít. Amennyiben a
megkereső biztosító az adatok kezelésének törvényi határidejére figyelemmel már nem kezeli az adatokat, akkor az Infotv. alapján a személyes adataival kapcsolatos hozzáférési jogával élő ügyfelet ennek a tényéről kell tájékoztatni.
4.12. A
Bit. 381.§-a alapján a 4.1.-4.9., valamint az 5. pontban szereplő rendelkezéseket alkalmazni kell a biztosításközvetítők esetében is azzal, hogy ahol az adott rendelkezés biztosítót nevesít, azon a biztosításközvetítőt kell érteni.
A biztosító a személyes adatokat a biztosítási jogviszony fennállásának idején, valamint azon időtartam alatt kezelheti, ameddig a biztosítási, illetve a megbízási jogviszonnyal kapcsolatban igény érvényesíthető.
A biztosító a létre
nem jött biztosítási szerződéssel kapcsolatos személyes adatokat addig kezelheti, ameddig a szerződés létrejöttének meghiúsulásával kapcsolatban igény érvényesíthető.
A biztosító köteles törölni minden olyan, ügyfeleivel, volt ügyfeleivel
vagy létre nem jött szerződéssel kapcsolatos személyes adatot, amelynek kezelése esetében az adatkezelési cél megszűnt, vagy amelynek kezeléséhez az érintett hozzájárulása nem áll rendelkezésre, illetve amelynek kezeléséhez nincs törvényi
jogalap.
6.1. Az érintett jogosult arra, hogy:
6.2. A biztosító az érintettet egy hónapon belül tájékoztatja a 6.1. pontban felsorolt jogainak érvényesítése céljából, a biztosítóhoz eljuttatott kérelme nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve
a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható.
6.3. Az ügyfél az adatkezeléssel összefüggő jogainak megsértése esetén, vagy, ha az adatkezelőnek a jogai gyakorlásával
összefüggésben hozott döntésével nem ért egyet, az adatkezeléssel érintett felügyeleti hatóság
hoz, illetve bírósághoz fordulhat.
A biztosító adatkezelésével érintett felügyeleti hatóság: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság
Hatóság (NAIH)
Székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Levelezési cím: 1363 Budapest, Pf. 9
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Tel: +36 1 391 1400
Fax: +36 1 391 1410
Honlap: http://naih.hu
6.4. Kártérítés, sérelemdíj
Amennyiben
az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével másnak kárt okoz, köteles azt megtéríteni. Amennyiben az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az
adatbiztonság követelményeinek megszegésével az érintett személyiségi jogát megsérti, az érintett az adatkezelőtől sérelemdíjat követelhet. Az érintettel szemben az adatkezelő felel az adatfeldolgozó által okozott kárért és az adatkezelő
köteles megfizetni az érintettnek az adatfeldolgozó által okozott személyiségi jogsértés esetén járó sérelemdíjat
is. Az adatkezelő mentesül az okozott kárért való felelősség és a sérelemdíj megfizetésének kötelezettsége alól, ha
bizonyítja, hogy a kárt vagy az érintett személyiségi jogának sérelmét az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő. Nem kell megtéríteni a kárt és nem követelhető a sérelemdíj annyiban, amennyiben a kár a károsult
vagy a személyiségi jog megsértésével okozott jogsérelem az érintett szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott.
A Bit. 138.§ (1) bekezdésének o. pontja alapján a biztosítási titok megtartásának kötelezettsége nem áll fenn a kiszervezett tevékenység végzéséhez szükséges adatok tekintetében a kiszervezett tevékenységet végzővel szemben. A kiszervezett
tevékenységet végzők részére a biztosító az ügyfelek személyes adatait továbbíthatja. Amennyiben a kiszervezett tevékenység keretében a biztosító az ügyfeleinek személyes adatát továbbítja a kiszervezett tevékenységet végzőhöz, úgy
a kiszervezett tevékenységet végző a biztosító adatfeldolgozójának minősül.
Tájékoztatjuk, hogy a biztosító részére különösen az alábbi szervezetek/személyek végeznek az ügymenet kiszervezése során tevékenységet:
Kiszervezett tevékenységet végzők |
Adatátadás célja, tevékenység |
nyomdák | az ügyfeleket tájékoztató levelek, nyomtatványok előállítása, csekkek nyomtatása |
kárszakértők, autókereskedők, javítók |
kárfelvétel, kárfelmérés, kárigény elbírálása |
igazságügyi szakértők | szolgáltatási igény elbírálása, szakértői tevékenység |
ügyvédek | a biztosító jogi képviselete |
orvosok | kockázat és szolgáltatási igény elbírálása |
magánnyomozók | kárbejelentés ellenőrzése |
követeléskezelő cégek | követelések kezelése, behajtása |
informatikai szolgáltatók | folyamatos és mindennapi IT rendszerkarbantartás és -támogatás; adatkezelés, -tárolás, -archiválás |
vagyonkezelő | vagyonkezelés |
asszisztencia partnerek | szolgáltatásszervezés |
szakfordítók, tolmácsok | fordítás, tolmácsolás |
ügyfélszolgálati kapcsolattartók | ügyfélszolgálati tevékenység |
Az ügymenet kiszervezését végző fontosabb jogalanyokra, szervezetekre, az általuk végzett tevékenység leírására vonatkozó tájékoztató megtekinthető a biztosító ügyfélszolgálati irodáiban és a www.groupama.hu honlapon is.
A biztosítóval
kötött szerződés alapján kizárólag a kiszervezett tevékenység végzéséhez szükséges célokra használhatóak a biztosítótól kapott adatok.
A kiszervezett tevékenységet végzők az adat- és titokvédelemre vonatkozó jogszabályokat kötelesek
betartani. A biztosítási titok megőrzésére vonatkozó kötelezettséget, felelősséget és a titok megtartása érdekében teendő intézkedéseket a velük kötött szerződés is biztosítja. A kiszervezett tevékenységgel harmadik személynek okozott
kárért a biztosító felelős és a biztosító köteles a felmerült sérelemdíjat megfizetni.
A társaság közös adatkezeléseket folytat, a közös adatkezelésre vonatkozó részletes szabályokat, valamint a harmadik országba történő adattovábbításokra vonatkozó tájékoztatót a honlapon elérhető Általános Adatvédelmi Információk elnevezésű dokumentum tartalmazza.
A Groupama Biztosító Zrt. részt vesz a lakásbiztosítások nyilvántartásának, illetve a hitelbiztosítéki fedezetnyújtás üzleti folyamatának és nyilvántartásának informatikai támogatását célzó, a Magyar Nemzeti Bank által koordinált projektben. A projekt célja olyan naprakész, egységes nyilvántartás létrehozása, mely a lakásbiztosításokat és hitelbiztosítéki fedezeteket tartalmazza, és amelybe a lakásbiztosítási termékeket kínáló biztosítók, valamint a hitelintézetek kaptak csatlakozási lehetőséget. A projektben résztvevő hitelintézetek és biztosítók célja, hogy a jelzáloghitellel érintett ingatlanokhoz kapcsolódó biztosítások ügyintézési
folyamata egyszerűbbé és gördülékenyebbé váljon. A fejlesztések biztosítják azt, hogy a jelzáloghitelhez szükséges s hitelbiztosítéki fedezet nyújtását egy helyen, a hitelintézet és a biztosító többszöri felkeresése nélkül el lehessen intézni.
A lakásbiztosítási szerződésekhez kapcsolódó adatokat fel kell töltenie a biztosítónak a projekt eredményeként létrejövő adatbázisba. Az adatbázisba történő feltöltés azon lakásbiztosítási szerződések esetében is szükséges, amelyekre jelenleg nincs zálogjog bejegyezve. Ez annak érdekében történik így, hogy amennyiben a jövőben a lakásbiztosítási szerződésre zálogjog kerül bejegyzésre, úgy az adminisztráció a biztosító és a hitelintézet
között gördülékenyebb lehessen, ezzel megkönnyítve az ügyfelek ügyintézéséből fakadó terheit.
Az adatbázisból a biztosításokkal összefüggő adatokat kizárólag az a hitelintézet ismerheti majd meg, amely esetlegesen a későbbiekben az adott lakásbiztosítás zálogjogosultja lesz. Az adatkezelés a fentiekben ismertetett jogos érdeken alapul, mely adatkezeléssel kapcsolatban az érintettet megilleti a tiltakozás joga. Amennyiben az érintett tiltakozik az adatkezelés ellen, az adatok adatbázisba való
feltöltésére nem kerül sor az érintett esetében. A tiltakozási jog indoklás nélkül jelezhető az alábbi elérhetőségeken a későbbiekben is:
A biztosító biztosítja, hogy az ügyfél és a fogyasztói érdekképviseleti szervek (a továbbiakban együtt jelen pont alkalmazásában: ügyfél) a biztosító, az általa alkalmazott vagy megbízott ügynök vagy – adott termék kapcsán –
általa megbízott kiegészítő biztosításközvetítői tevékenységet végző személy magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát, illetve a biztosítási szerződéssel kapcsolatban felmerülő esetleges kérdését, panaszát szóban (személyesen, telefonon) vagy írásban (személyesen vagy
más által átadott irat útján, postai úton, telefaxon, elektronikus levélben, online bejelentéssel, vagy egyéb tartós adathordozón) közölhesse. Ügyfélszolgálati irodáink elérhetőségéről a www.groupama.hu weboldalunkon
tájékozódhat. Telefonon keresztül a biztosító TeleCenter +36 1 467 3500 telefonszámán, illetve elektronikus levélben a www.groupama.hu honlapon az Írj nekünk menüponton keresztül is állunk rendelkezésére. Amenynyiben írásban kíván bejelentést tenni azt az 1380 Budapest, Pf. 1049 levélcímen és a +36 1 361 0091 telefax számon is megteheti.
A biztosító felett a szakmai felügyeletet a Magyar Nemzeti Bank gyakorolja. A Magyar Nemzeti Bank Ügyfélszolgálat elérhetőségei: cím: 1122 Budapest, Krisztina körút 6.; levélcím: 1534 Budapest, BKKP Pf. 777; telefonszám: +36 80 203 776; e-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu. Bővebben a
www.mnb.hu/fogyasztovedelem honlapon kaphat tájékoztatást. A Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvényben foglalt fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértése esetén a Magyar Nemzeti Banknál fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárást kezdeményezhet, vagy a szerződés
létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén bírósághoz fordulhat, vagy – amennyiben Ön fogyasztó – a Pénzügyi Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A Pénzügyi Békéltető Testület elérhetőségei: székhelye: Magyar Nemzeti Bank, 1013 Budapest, Krisztina krt.
55.; ügyfélszolgálat címe: 1122 Budapest, Krisztina körút 6.; meghallgatások helyszíne: 1133 Budapest, Váci út 76. (Capital Square Irodaház); levélcím: 1525 Budapest, Pf. 172; telefonszám: +36 80 203 776; e-mail:
ugyfelszolgalat@mnb.hu; 2016. október 15-től bármelyik kormányablakban is lehetősége van pénzügyi fogyasztóvédelmi panasz, közérdekű bejelentés vagy a Pénzügyi Békéltető Testület eljárására irányuló kérelem leadására. Bővebben a https://www.mnb.hu/bekeltetes/ oldalon kaphat tájékoztatást.
Amennyiben online szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos a jogvitája, az Európai Unió online vitarendezési platformján kezdeményezheti a jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezését. Az Európai Unió online vitarendezési
platformjáról bővebb információkat talál a www.groupama.hu weboldalunkon. Az Európai Unió online vitarendezési platformjának elérhetősége:
web: http://ec.europa.eu/odr.
A bíróság eljárására 2017. december 31-ig a polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései irányadók. A bíróság eljárására a 2018. január 1-jén és az azt követően indult ügyekben a polgári perrendtartásról
szóló 2016. évi CXXX. törvényt kell alkalmazni. Panaszkezelésre vonatkozó további részletes információk és a biztosító Panaszkezelési Szabályzata megtekinthető a www.groupama.hu weboldal „fogyasztóvédelem” menüpontjában.
Jelen tájékoztató a Bit. 148.§ (2) bekezdésében szereplő írásbeli tájékoztatási kötelezettség teljesítését célozza.
A biztosító, mint a FATCA-törvény szerinti ún. Jelentő Magyar Pénzügyi Intézmény, köteles az ún. készpénz egyenértékkel
rendelkező biztosítások (tőkegyűjtéses életbiztosítások, a FATCA-törvény szerint pénzügyi számlák) vonatkozásában elvégezni a számlatulajdonos FATCA-törvényben foglalt Megállapodás (a továbbiakban: FATCA Megállapodás) I. számú Melléklete
szerinti illetőségének megállapítására irányuló vizsgálatot (a továbbiakban jelen pontban: illetőségvizsgálat).
A FATCA Megállapodás értelmében az illetőségvizsgálat során a természetes személy ügyfél köteles az arra vonatkozó adatait,
illetve nyilatkozatát a biztosító rendelkezésére bocsátani, hogy adóügyi szempontból belföldi illetőségű-e az Egyesült Államokban (ebből a szempontból egy egyesült államokbeli állampolgár adózás tekintetében belföldi illetőségűnek
minősül az Egyesült Államokban még akkor is, ha a számlatulajdonos egy másik országban szintén adózási kötelezettség alá esik), illetve a jogi személy ügyfél köteles nyilatkozni arról, hogy a FATCA-törvényben meghatározott kategóriák
közül melyikbe tartozik.
Az illetőségvizsgálat eredménye alapján a biztosító egy pénzügyi számlát (életbiztosítási szerződést) az Egyesült Államoknak Jelentendő Számlaként, vagy Nem Jelentendő Számlaként azonosít.
A biztosító
a pénzügyi számlát a FATCA-törvényben meghatározott Egyesült Államoknak Jelentendő Számlaként minősíti, amennyiben az ügyfél az illetőségvizsgálat elvégzéséhez nem járul hozzá, vagy az illetőségvizsgálat más okból sikertelen.
Az
illetőségvizsgálathoz szükséges nyilatkozatok beszerzésére a pénzmosási ügyfél-azonosítási kötelezettség lefolytatásával együtt kerül sor.
A FATCA-törvény értelmében, az Aktv. 43/B–43/C.§-ában meghatározott szabályok alapján az
illetőségvizsgálat keretében Egyesült Államoknak Jelentendő Számlaként azonosított életbiztosításról és számlatulajdonosának adatairól a biztosító évente, az adóévet követő év június 30-ig köteles a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt (NAV)
tájékoztatni a Magyarország Kormánya és az Egyesült Államok Kormánya közötti információcsere teljesülése érdekében.
Az Aktv. 43/B–43/C.§-a szerinti adatszolgáltatás esetén az adatszolgáltatás tényéről a biztosító a számlatulajdonost
az adatszolgáltatás teljesítésétől számított 30 napon belül írásban tájékoztatja.
A számlatulajdonost a biztosító felé 5 munkanapon belül változásbejelentési kötelezettség terheli, amennyiben adataiban – így különösen, melyek adóügyi
illetőségét befolyásolják – változás következik be.
A biztosító, mint az Aktv. hatálya alá tartozó Jelentő Magyar Intézmény köteles az ún. visszavásárlási értékkel rendelkező biztosítási szerződések (az Aktv. szerint pénzügyi számlák) vonatkozásában elvégezni a Számlatulajdonos (ügyfél)
illetőségének megállapítására irányuló vizsgálatot (a továbbiakban jelen pontban: illetőségvizsgálat).
Az Aktv. értelmében az illetőségvizsgálat során az ügyfél köteles az adóügyi illetőségére vonatkozó adatait, illetve nyilatkozatát
a biztosító rendelkezésére bocsátani. Az Aktv. szerinti Passzív Nem Pénzügyi Jogalany ügyfél köteles továbbá nyilatkozni az Aktv. alapján Jelentendő Személynek minősülő, Ellenőrzést gyakorló személyekről.
Amennyiben a nyilatkozat
alapján a Számlatulajdonos (ügyfél) adózási szempontból tagállamban vagy az Aktv. szerinti más államban rendelkezik illetőséggel, a biztosító a számlát Jelentendő Pénzügyi Számlaként kezeli.
Az Aktv. értelmében a biztosító az illetőségvizsgálat
keretében megszerzett, az
Aktv. alapján jelentendő adatokról évente, az adóévet követő év június 30-ig köteles tájékoztatni a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt (NAV), amely az automatikus információcsere keretében közli az Európai Unió
tagállama vagy más állami hatáskörrel rendelkező hatóságával az Aktv-ben meghatározott adatokat.
Az Aktv. szerinti, NAV felé fennálló adatszolgáltatás teljesítése esetén az adatszolgáltatás tényéről a biztosító a Számlatulajdonost
(ügyfelet) az adatszolgáltatás teljesítésétől számított 30 napon belül írásban – ha az lehetséges, elektronikus úton – tájékoztatja.
A biztosító a Bit. 108.§ (1) bekezdése alapján köteles évente jelentést közzétenni fizetőképességéről és a pénzügyi helyzetéről. A jelentéssel összefüggő részletszabályokat a Kormány rendeletben állapítja meg. A biztosító a Bit. 108.§ (1) bekezdése szerinti, a fizetőképességéről és a pénzügyi helyzetéről szóló jelentését a honlapján közzéteszi.
Groupama Biztosító Zrt. – 1146 Budapest, Erzsébet királyné útja 1/C
Nyomtatványszám: 13160/13 – Hatályos: 2024. július 1-jétől visszavonásig.