Akadálymentességi nyilatkozat
Az akadálymentesség iránti elkötelezettségünk részeként a digitális szolgáltatásainkat igyekszünk napról napra az akadálymentességi szabványoknak megfelelően kialakítani, hogy mindenki számára – köztük a fogyatékkal élő felhasználók számára is – egyenlő esélyt biztosítsunk a tartalmaink hozzáféréséhez. Az alábbiakban bemutatjuk a Simple alkalmazás, SimplePay fizető oldal és simple.hu weboldal jelenlegi akadálymentességi állapotát és a megvalósított intézkedéseket.
Jelen nyilatkozat a 2022.évi XVII.törvény és a 605/2022. (XII.28.) Korm. rendelet előírásai alapján készült.
Szolgáltatásaink az EN 301 549 v3.2.1 (2021-03) európai szabvány követelményeinek való megfelelésre törekednek.
· Nagyíthatóság: Jelenleg az alkalmazás nagyíthatósága Android rendszeren 2.0-ás méretig, iOS platformon pedig az „AL” betűméretig biztosított, a funkcionalitás lényegi sérülése nélkül. A funkció teljes körű alkalmazása azonban még nem minden képernyőn valósult meg, ennek fejlesztése folyamatban van.
· Szöveges alternatívák: A gombokhoz és egyéb vizuális elemekhez szöveges leírásokat biztosítottunk.
· Billentyűzetes navigáció: A billentyűzetes navigáció jelenleg részben elérhető, és folyamatos fejlesztés alatt áll annak érdekében, hogy az alkalmazás kizárólag billentyűzettel is teljes mértékben használható legyen.
· Címsorok struktúrája: Az oldalon a címsorok számozása logikusan követi egymást, így a képernyőolvasók is megfelelően dolgozhatják fel a tartalmat. (A képernyők navigálása során fentről lefelé, balról jobbra haladva került kialakításra a sorrend.)
· Nyelvi beállítások: Az oldal alapértelmezett nyelve beállításra került, hogy a kisegítő technológiák megfelelően értelmezzék.
· Hibakezelés: Az űrlapok hibakezelési mechanizmusokkal rendelkeznek, amelyek vizuális és szöveges visszajelzéseket nyújtanak.
Célunk, hogy a jövőben is fenntartsuk ezt az állapotot, és folyamatosan ellenőrizzük a megfelelőséget.
A teljes Simple alkalmazás tesztelésére többféle tesztelési módszert alkalmaztunk a megfelelőségének ellenőrzésére:
· Manuális tesztelés: Az alkalmazás teljes funkcionalitását ellenőriztük billentyűzet segítségével és 2.0 nagyítással.
· Kisegítő technológiák tesztelése: iOS platformon az Apple VoiceOver funkciójával teszteltük az alkalmazást. Android platformon Talk Back- Google nyelvkiegészítő funkciójával teszteltük az alkalmazást.
· Látássérült személlyel is tesztelésre került az alkalmazás Androidon és iOS platformon egyaránt.
· Fekvő mód: Az alkalmazás jelenlegi verziójának korlátai közé tartozik, hogy a Simple alkalmazás nem támogatja a fekvő módot. Ez azt jelenti, hogy az alkalmazást csak álló módban lehet használni, ami hatással lehet a különböző kisegítő technológiák hozzáférhetőségre és használatra.
· Színkontraszt: A szövegek és háttérszínek közötti kontraszt előfordulhat, hogy nem vagy részben felel meg az előírásoknak.
· A Simple alkalmazáson belül a "Biztosítás” csempe: ezen a csempén belül elérhető Készülékbiztosítás szolgáltatás 14 napon túl vásárolt készülékek esetén tartalmaz olyan készülékellenőrzési technológiát, melyek akadálymentesítése nem lehetséges (képernyő kaparás és időzített fotó készítése), így ezen szolgáltatás részben akadálymentesített.
· Villanás: A BKK és Mobiljegy szolgáltatásban a bérlet és jegy felmutatásakor automatikus fényerőszabályozás funkcionál.
2. Android Simple Classic alkalmazás akadálymentességi állapota
Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy digitális termékeink mindenki számára elérhető és használható legyen, függetlenül bármilyen fogyatékosságtól. Jelenleg elismerjük, hogy Simple Classic alkalmazás akadálymentessége nem minden esetben felel meg az elvárásoknak. Akadálymentességi fejlesztéseink a legújabb Simple néven megtalálható alkalmazásunkban kerültek megvalósításra.
A SimplePay fizetőfelület akadálymentességi állapota: az akadálymentességi irányelveket figyelembe véve a EN 301 549 v3.2.1 (2021-03) európai szabvány követelményeinek való megfelelésre törekednek.
· Nagyíthatóság: A fizetőoldal nagyíthatósága 200%-ig nagyítható a funkcionalitás elvesztése nélkül.
· Szöveges alternatívák: A gombokhoz és egyéb vizuális elemekhez szöveges leírásokat biztosítottunk.
· Billentyűzetes navigáció: Az oldalt kizárólag billentyűzet segítségével is könnyedén be lehet járni.
· Villanások elkerülése: Az oldalon nincsenek olyan tartalmak, amelyek veszélyeztethetnék a fényérzékeny felhasználókat.
· Nyelvi beállítások: Az oldal alapértelmezett nyelve beállításra került, hogy a kisegítő technológiák megfelelően értelmezzék.
· Hibakezelés: Az űrlapok hibakezelési mechanizmusokkal rendelkeznek, amelyek vizuális és szöveges visszajelzéseket nyújtanak.
Célunk, hogy a jövőben is fenntartsuk ezt az állapotot, és folyamatosan ellenőrizzük a megfelelőséget.
A teljes SimplePay fizetőfelület tesztelésére többféle tesztelési módszert alkalmaztunk a megfelelőségének ellenőrzésére:
· Manuális tesztelés: A SimplePay fizetőfelület teljes funkcionalitását ellenőriztük billentyűzet segítségével, különböző böngészőkkel 200%-os képernyő nagyítással.
· JAWS és NVDA képernyő felolvasókkal.
· Látássérült személlyel is tesztelésre került a SimplePay fizetőfelület
A SimplePay fizetőfelület akadálymentességét az alábbi technológiák biztosítják, amelyek zavartalanul működnek a különböző webböngészőkkel és kisegítő eszközökkel:
· HTML
· WAI-ARIA
· CSS
· JavaScript
· Külső szereplőktől származó (például kereskedőtől kapott termék megnevezés) szövegek megfelelő nyelven történő megjelenítése nem biztosítható, itt minden esetben a kapott tartalmat jeleníti meg a fizetőoldal.
· Színkontraszt: A szövegek és háttérszínek közötti kontraszt előfordulhat, hogy nem vagy részben felel meg az előírásoknak.
Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy www.simple.hu weboldalunk mindenki számára elérhető és használható legyen, függetlenül bármilyen fogyatékosságtól. Jelenleg elismerjük, hogy weboldalunk akadálymentessége nem minden esetben felel meg a legmagasabb elvárásoknak. Munkálkodunk azon, hogy ezt jelentősen javítsuk.
Az akadálymentes hozzáférhetőségi szabványoknak megfelelően dolgozunk azon, hogy webes tartalmaink minél több ember számára hozzáférhetőek legyenek.
Terveink között szerepel, hogy a közeljövőben teljeskörű akadálymentesítési megoldásokat valósítunk meg.
Amennyiben bármilyen nehézséget tapasztal weboldalunk használata során, kérjük, ne habozzon kapcsolatba lépni velünk a panaszkezelés fejezetben kifejtett elérhetőségeink egyikén.
Szívesen vesszük javaslatait és visszajelzéseit, amelyek segíthetnek abban, hogy javítsuk digitális környezetünket.
Köszönjük türelmüket és megértésüket!
5. Panaszkezelés
Ha akadálymentességgel kapcsolatos kérdése vagy panasza van, az alábbi elérhetőségeink egyikén fordulhat hozzánk:
Telefonszám:
· +36 1 366 6611
· +36 20 366 6611
· +36 30 366 6611
· +36 70 366 6611
E-mail: akadalymentes@otpmobil.com
Célunk, hogy a beérkező panaszokat a lehető legrövidebb időn belül megvizsgáljuk, és szükség esetén kijavítsuk a felmerült problémákat.
Jelen nyilatkozat készítésének dátuma: 2025.06.24.